سینماهای تهران

تاریخچه و تصاویر سینماها و محل های نمایش فیلم در تهران

سینماهای تهران

تاریخچه و تصاویر سینماها و محل های نمایش فیلم در تهران

سینما مشعل

سینما مشعل

آدرس : خیابان فردوسی ( علاءالدوله ) ،بالاتر از میدان امام خمینی ( ره ) ( توپخانه ) ،کوچه ی شهید بهزاد ملا نوروزی ( خندان )

مالک اولیه:آقای خنجی

تاسیس : 1336

ظرفیت : 800 نفر

تلفن : 33826

پس از تعطیل شدن این سینما ،موسسه ی کیهان محل آن را خریداری نمود .


گوشه ای از وضعیت آقای خنجی مالک سینما مشعل و سینما دنیا در خلال نگاهی به وضعیت فرزند ایشان

(داریوش خنجی) از فیلمبرداران معروف امروز سینمای جهان:

داریوش خنجی در بیست و یکم اکتبر 1955{جمعه 28مهر1334}در تهران از پدری ایرانی (اهل خنج در 

استان فارس) و مادری فرانسوی به دنیا آمد.پدرش یک تاجر موفق بود و در صنعت پنبه فعالیت 

گسترده ای داشت،او همچنین صاحب دو سینما در مرکز تهران بود،سینماهایی که فیلم های ایتالیایی 

و فرانسوی را به نمایش در می آوردند.پدر داریوش در سن بالا ازدواج کرده بود،مادر داریوش ،او را

در سه سالگی از ایران به فرانسه برد و همان جا بزرگ کرد.داریوش ارتباط چندانی با پدر و اقوام 

ایرانی اش نداشته،حتی پارسی هم نمی داند و ...

...خنجی در پاسخ به این سوال که با توجه به اصل و نسب ایرانی اش آیا نوع فیلم برداری خود را از

نقاشی های مینیاتوری ایرانی الهام نگرفته جواب منفی داد و گفت:"من خیلی احساس نمی کنم 

ایرانی هستم،در تهران متولد شده ام و سه ساله بودم که ایران را به مقصد پاریس ترک کرده ام.

من پارسی حرف نمی زنم.پدرم ایرانی بود.او مسن بود که من به دنیا آمدم.پیش از انقلاب اسلامی 

به دیدارش رفتم...."

به نقل از:gashtasanat.wikiooz.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد